Aalt den Herder, directeur UPP Sales BV: “Wij zijn geen eierhandelaar, wij werken voor onze leden.”
08 april 2025
De eierprijs was doorgaans laag en marktwerking ontbrak steeds meer. Dat is al decennialang een gegeven in de sector. Pluimveehouders proberen dan hun marge te redden door scherp in te kopen en kosten te drukken. Maar de echte hefboom zit aan de andere kant: de verkoopkant. Aalt den Herder zag dat als veertienjarige al, tijdens zijn weekendbaan bij een pluimveehouder. Aan de keukentafel hoorde hij hoe boeren werden behandeld als grondstofleveranciers – je zorgde voor de kippen, leverde de eieren, en kreeg ‘een prijs’. Maar wie bepaalde die prijs eigenlijk? En was die wel eerlijk? Voor Aalt was het zonneklaar: de eiermarkt was uit balans. Hij is een van de initiatiefnemers van de Unie van Pluimvee Producenten (UPP) en sinds 25 maart jl. directeur van UPP Sales BV. Zijn motivatie? Meer transparantie, balans en eerlijke prijsvorming in de keten. En niet alleen voor pluimveehouders – het draait om duurzame ketensamenwerking waarin elke schakel kan bestaan én verdienen. (Bron: Pluimveeweb)


Meer nieuws
- 1
- 2
- 3
- …
- 14
- Volgende »